בוני וקלייד פוגשים את רובין הוד וג'יין אוסטן לקפה – ככה הספר הזה הרגיש לי.
רום־קום קלאסי, שהוציא ממני לא מעט צחקוקים והעביר לי כמה שעות בכיף. אז נכון, כמעט שום דבר פה לא הגיוני, אבל אם באים עם המוּד הנכון, בראש פתוח וצורך בבידור – זה בדיוק הדבר. 

קראו עוד… "אהבה ופשעים אחרים / פי־ג'יי אליס"

לרוב אני לא כותבת על ספרים שהייתי מעורבת בתהליך ההוצאה שלהם לאור, אבל מדי פעם יש פנינים כאלה שאני פשוט לא יכולה להתאפק. הספר הזה הוא אחד מהמקרים האלה. אז קבלו גילוי נאות, כבר על ההתחלה – כן, עבדתי על הספר הזה. אבל לא הייתי עוצרת רגע לכתוב עליו, אם לא הייתי חושבת שמגיע לכם להכיר אותו.

קראו עוד… "אוטובנוגרפיה / כריסטינה לורן"

איפה אנחנו? בלונדון
מתי אנחנו? המאה ה-19
מה אנחנו לובשים? מותניות לגברים, הרבה חצאיות תחתונות לנשים, מחוכים ושמלה אדומה
אקססוריז? אטיטיוד וחתול

מבחינתי אפשר היה לעצור כאן, כי זה בדיוק מה שאני אוהבת. אבל אני משתדלת להיות מהממת, אז אם עוד היה לכן ספק להלן סקירה מלאה:

קראו עוד… "עסקת הדוכסית / טסה דר"

לקח לי יותר מדי זמן לסיים את הספר הזה. לא כי הוא לא טוב חלילה, פשוט דברים קרו והחיים קרו והעבודה הרימה את ראשה הערמומי. וגם ככה זה ספר די איטי, ולא פשוט, ולא קל, זה לא שאפשר היה להשקיע בו לילה בלי שינה ופשוט לסיים אותו.

אבל הוא כל כך יפה. שכשכבר הגעתי לסוף שלו, דווקא ביום כיפור מכל הימים, לא רציתי שהוא ייגמר. סגרתי אותו עם התחלה של לחלוחית בעין. יום של חשבונות נפש ורגע אחרי ראש השנה על כל סיכומיו – זה היה כנראה הזמן המתאים לסיים את הספר הזה. אני מסתכנת בלהישמע קצת מוזרה, אבל אני מאמינה שלכל ספר יש את הזמן שלו ואת התזמון שלו. אז כנראה שהייתה סיבה.

קראו עוד… "ללמוד לדבר עם צמחים / מרתה אוריאולס"

הָיֹה הָיָה ערב, שקרו בו כמה דברים נדירים – היה לי זמן פנוי (ואסרו עלי לעבוד, אנשים מוזרים) ולא היה לי ספר שהייתי צריכה לקרוא למטרה כזאת או אחרת. אז התיישבתי לי לבחור לעצמי ספר, מה שלא קורה כמעט בשנה האחרונה. פתחתי את 'עברית' ובדקתי מה הורדתי לאחרונה, והנה היא הייתה שם – הרוקחת האבודה. משהו בכריכה קסם וקרץ לי והתחשק לי קצת קסם, אז הנה אנחנו כאן.

קראו עוד… "הרוקחת האבודה / שרה פנר"

אם יש משהו שאני שונאת לעשות זה לקנות מתנות לחג. אני תמיד מסתבכת עם זה. מה קונים למי שיש לו הכול?
אז גם השנה, כמובן, שבועיים לפני לייל הסדר כבר הסתובבתי בבית והפנתי שאלות לאלוהים המתנות – "אבל מה נביא? עוד עציץ? שוב פעם קערה לסלט?!". כנראה שמישהו שמע אותי (אח גדול וזה), כי אז קיבלתי את הניוזלטר של "פיסת היסטוריה", שסיפר לי שהם הוציאו ספר. אצתי רצתי לבדוק במה מדובר.

קראו עוד… "יוצרים מדינה / פיסת היסטוריה"

עברו למעלה מ-15 שנים מאז שקראתי ספר של ניקול קראוס. זה היה "תולדות האהבה" בזמנו. כמובן שאני לא זוכרת הרבה מהספר, אבל כן זוכרת שהשפיע עליי. הוא היה נראה לי חדשני בצורת הכתיבה ומאוד ריגש אותי. וזהו, מאז נפרדו דרכינו. האמת שאני לא יודעת למה, כי דווקא תורגמו עוד ספרים של ניקול במהלך השנים, אבל איכשהו לא הגעתי אליהם. עד עכשיו. לאחרונה תורגם ספר נוסף שהוא בעצם סיפורים קצרים ובעקבות בקשה ללייב עם ניקול – קראתי.

קראו עוד… "להיות גבר / ניקול קראוס"

לרוב כשאני מסיימת ספר, אני כבר יודעת מה אני הולכת לקרוא הלאה. יש הרבה ספרים שממתינים לי וצריך לתעדף, אין ברירה. כשסיימתי את הספר הקודם, לפני שבוע, חיפשתי משהו מאוד ספציפי. חיפשתי אווירה. רציתי ספר לשקוע איתו, להירגע. לשבת ליד החלון ולחלום על הגשם (שיבוא כבר, אנחנו בנובמבר!).
לא רציתי תעלומות, טוויסטים, מתח או מציאות חיים קשה. "השפית" חיכה בסבלנות לתורו. משהו בכריכה המינימליסטית שלו משך אותי. הכריכה הקשה עם הטקסטורה הנעימה צעקה לי "אני רטרו!". אז לקחתי אותו ליד וההימור היה נכון – זו הייתה בדיוק החוויה הרגועה שחיפשתי.

קראו עוד… "השפית, רומן על טבחית / מארי נדיאיי"

הסיפור שלפנינו מתרחש בארה"ב, מחוז רד היל, וירג'יניה.
בורגרד (הידוע בכינוי באג) הוא אפרו אמריקאי, מכונאי ונהג בחסד ומנהל מוסך יחד עם חברו הטוב מילדות קלוין. הוא נשוי לקיה כמעט 15 שנים, אב לאריאל, שנולדה ממערכת יחסים קודמת, כשהיה בן 17, ודארן (בן 10 בערך) וג'אבון בן ה-12. הוא פושע לשעבר שהחליט לדבוק בחיים החוקיים. אביו גם היה פושע שבסופו של דבר נטש אותו ואת אימו ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלו. כנראה מת איפשהו. במעט שהיה בחייו של באג השפיע עליו רבות ובאג עושה לו גלוריפיקציה כל הזמן.

קראו עוד… "Blacktop Wasteland / S.A. Cosby"

גם את הספר הזה תכננתי לקרוא כבר הרבה זמן. גם הפעם הורדתי לעצמי סאמפל בקינדל לפני כמה וכמה חודשים. הוא חיכה שם, כמו רבים וטובים. בשיחה עם חברה השם שלו עלה והיא אמרה לי "זה ספר שאת חייבת, פשוט חייבת לשמוע באודיו ולא לקרוא". לא האזנתי עדיין לאף ספר אודיו באורך מלא. ניסיתי את חודש הניסיון של סטוריטל ובגלל שטויות טכנולוגיות לא יכולתי להמשיך להאזין. רצה הגורל ובן הזוג זיהה את הבעיה (ועוד כמה בעיות, אבל לא ניכנס לזה עכשיו) ורכש לי ליום ההולדת אוזניות אלחוטיות מבודדות רעשים ופצצות לפנים. סקר שוק קצר, שאלות טכניות קלות באי אלו קבוצות פייסבוק והופ הורדתי לחודש חינם את 'אודיובל'. הספר הראשון שהורדתי לי היה – ניחשתם נכון – דייזי ג'ונס והסיקס (באנגלית כמובן, הוא עוד לא תורגם אז). זו הייתה אחת החוויות המופלאות שהיו לי. אז הפוסט הזה יהיה גם על הספר וגם על ההאזנה לו. הרווחתם. ותודה למיכל על אחת ההמלצות הטובות שקיבלתי לאחרונה.

קראו עוד… "דייזי ג'ונס והסיקס / טיילור ג'נקינס ריד"