הטיול הגדול של מקס

הנה ספר שיכניס אתכם להוצאות. הרבה הוצאות. למה? כי במקרה הטוב, יבוא אליכם הזאטוט ויגיד שהוא רוצה טיול בר מצווה לסקוטלנד (כד להגיע ללוך נס כמובן) או לברזיל לראות יערות גשם. במקרה הגרוע – אתם תרצו לנסוע לשם בעצמכם ואז לא יהיה לכם את מי להאשים

אז מה יש לנו פה? ספר מקסים מקסים שבא לספר לילדים על מקומות אקטוזיים שונים בעולם, בשפה ברורה וקולחת בגובה העיניים ובליווי קומיקסים מגניבים ומשעשעים ואפילו צילומים. גם המבוגרים ימצאו בו כמה רגעים (אם לא יותר) של עיניין.

מקס הוא קיפוד סקרן שהכל מעניין אותו – מי בנה את הפירמידות, היכן חיות צפרדעים ארסיות ועוד אי אלו קושיות. מקס בעצם יוצא למסע סובב עולם, בעקבות מתנה שקיבל מחבריו הטובים, ומספר את החוויות שלו בספר שלפנינו. למקס יש כמה חברים חמודים – ארתור הדב, בלו הציפור, פנחס העכבר ומנחם דב הנמלים.

הספר נפתח בשלושה אתרים במדינתנו הקטנטונת – אתר החרמון, אגמון החולה ומערת אילון. בכתוב על החרמון, למשל, יש סקירה קצרצרה של ענף הסקי, מאיפה התחיל ומה מקורו. ובאגמון החולה מספר לנו מקס על ציפורים נודדות. לא תמצאו כאן פרטים יבשים ועובדות עייפות, רק דברים שיעניינו ילדים (וגם מבוגרים, אבל לנו לא נעים להגיד).

אחרי מקום הכבוד של ישראל בפתיחת הספר מופיעים מקומות כמו יון, הרי האלפים בצפון איטליה, לונדון, סטונהנג' שבדרום אנגליה, הפיורדים שבנורבגיה, הקוטב הצפוני, אי אלו מקומות במזרח הרחוק ואפילו אבו – דאבי. המקום האחרון שמור לשכנינו המצרים – גיזה. ממש כאילו סגירת מעגל עולמי וחזרה ארצה.

מקריאה בכריכה האחורית למדתי שדובי קייך, המחבר והמאייר של הספר המקסים הזה הוא מאייר, אנימטור, יוצר קומיקס, מרצה לאנימציה וגם טייל חובב. הוא התחיל לצייר קומיקס כבר בגיל שש ובגיל 12 פרסם את הקומיקס הראשון! ארתור ובלו, שהם חברים של מקס הקיפוד, מספר הסיפור שלנו במקרה הזה, הם גיבורים של סדרת קומיקס משל עצמם, המופיעה שנים רבות בעיתוני ילדים ואפילו עובדה לשני משחקי מולטימדיה. אז בהחלט יש מצב שהילדים יכירו את הדמויות בספר וישמחו להיתקל בהן שוב.

אתם יכולים להיות בטוחים שהספר הזה יעבור עיון שלכם הרבה לפני שהוא יגיע לילדים, זה בכל מקרה מה שקרה אצלנו. בעלי שיחיה בדרך כלל פוטר ספרים כאלה ב"זה ממש מוקדם בשבילו, הוא עדיין צעיר מידי לזה" ומניח את הספר בצד, לקריאה עתידית (מדובר פה על כמה שנים, כן?) או להעביר הלאה, וכאן הוא פשוט דפדף בכל הספר, כשכל כמה דקות אני שומעת לאן אנחנו צריכים לנסוע. הוצאות כספיות כבר אמרתי?

ספר מושלם לילדים סקרנים, שאוהבים לגלות את העולם ואת התופעות שהוא מגלם בתוכו.

אני לא סגורה לאיזה גיל זה מתאים, אבל בטוח לילדים גדולים יותר, אולי אפילו שקוראים בעצמם ומעניין אותם מה קורה מעבר לעולם שבו הם גרים. נראה לי גילאי 5 ומעלה, אבל אל תתפסו אותי במילה, עוד לא הגעתי לשם…

מומלץ!


דירוג הקואלית:

(ארבע קואלות מתוך חמש)


פינת העטיפה:

על העטיפה אנחנו רואים את מקס הקיפוד, כשתרמיל על גבו, מטפס לו מחוייך על איזו גבעה או הר. כשהרקע לתמונה נראה כמו טקסטורה של מחברת או יומן, כיאה למעמד. בפינות העטיפה נמצאים בלו וארתור, המספקים לנו משפטים חמודים – "ממש אנציקלופדיה בקומיקס! ואוו!" ו-"ביומן של מקס יש הסברים ותצלומים מכל העולם" – דרך מקסימה להסביר למי שאין לו ממש כוח לדפדף מה יש בספר. הכל כתוב בפונט צעיר, שגורם להכל להיראות קצת יותר אישי ופחות "רציני".


2 תגובות על “הטיול הגדול של מקס / דובי קייך

  1. הספר מקסים!!! הדמויות חכמות ומשעשעות. גם נהנים וגם לומדים!

  2. [quote name="שרי"]הספר מקסים!!! הדמויות חכמות ומשעשעות. גם נהנים וגם לומדים![/quote]
    שרי, את ממש צודקת 🙂
    תודה על התגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *